arrow-right arrow-down arrow ticket cross play doorway link hexagon divider facebook twitter instagram linkedin youtube divider-small dogs guy-with-dog locker stroller wheelchair checkmark double-arrow email phone search phone2 quotes icon-people icon-ruler icon-stars

Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen aan Madurodam en de bijhorende antwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Het park

Waar vind ik een plattegrond van Madurodam?

Ben je al benieuwd? Bekijk dan hier de plattegrond.

Je vindt de plattegrond ook in de Madurodam app, naast uitgebreide informatie over al onze miniaturen en attracties en interactieve parktours. Download hem gratis uit de Play Store (voor Android) of App Store (voor Apple).

Mag ik mijn huisdier meenemen naar Madurodam?

Huisdieren zijn niet toegestaan in Madurodam. Eigenaren van honden kunnen hun hond gratis achterlaten bij de kennel, zodat deze niet in de auto hoeft te blijven. Zeker niet op warme dagen. De verblijven zijn hokken van 1x1x1 meter. We hebben een beperkt aantal plaatsen. Daarom is het handig om vooraf te reserveren via de receptie (+31 70 416 2400). Je hond wordt door ons niet uitgelaten of gevoerd. We raden aan om zelf eten en bijvoorbeeld een kleedje of speeltje mee te nemen, om het verblijf zo prettig mogelijk te maken. Hulphonden zijn wel welkom in Madurodam.

Kan ik met creditcard betalen?

Ja, dit kan bij de kassa.

Kan ik groepskorting krijgen?

Voor groepen van 20 personen en meer zijn er voordelige groepsarrangementen.

Wat betaalt een begeleider van iemand met een beperking?

Als iemand met een beperking afhankelijk is van een begeleider krijgt de begeleider gratis toegang. Overige gezins- of groepsleden betalen de normale entreeprijs.

Wanneer gaan de lichtjes in het park aan?

De lichtjes in het park gaan aan als het gaat schemeren.

Parkeren

Hoeveel plek is er op het parkeerterrein van Madurodam?

Op ons eigen parkeerterrein hebben we plek voor 450 auto’s.

Hoe laat sluit het parkeerterrein van Madurodam?

Je kunt het parkeerterrein oprijden tot een uur voordat het park sluit. Uitrijden kan tot een uur na sluitingstijd. Bekijk onze openingstijden.

Wat kost parkeren bij Madurodam?

Parkeren op het parkeerterrein van Madurodam kost € 8,50. Je kunt parkeren tijdens openingstijden.

Tickets algemeen

Waar kan ik tickets kopen?

Dat kan aan de kassa en via deze website.

Hoeveel kost een dagticket?

Een dagticket is geldig voor 1 persoon, voor 1 dag en kost online €17,50. Aan de kassa kost een kaartje €19,50.

Moet ik een ticket kopen als mijn kind jonger dan 3 is?

Kinderen tot en met 2 jaar mogen gratis naar binnen.

Voor hoeveel personen is het dagticket geldig?

Het ticket is geldig voor 1 persoon.

Tot wanneer is het ticket geldig?

De geldigheid staat op het ticket.

Kan ik tickets cadeau geven?

Ja, tickets staan niet op naam en kun je dus cadeau geven.

Waar kan ik een abonnement voor Madurodam kopen?

Dat kan aan de kassa bij Madurodam. Je kunt kiezen voor een los abonnement voor 1 persoon of een familie- en vriendenabonnement voor 3 of 4 personen. Met een abonnement bezoek je Madurodam 1 jaar lang onbeperkt. Een abonnement voor 1 persoon kost € 30,- en een familie- en vriendenabonnement kost € 87,50.

Is mijn Museumkaart geldig bij Madurodam?

Nee, een Museumjaarkaart is niet geldig bij Madurodam.

Familieticket

Waar kan ik het familieticket kopen?

Dat kan via deze website.

Hoeveel kost een familieticket?

Een familieticket is geldig voor maximaal 4 personen op 1 dag en kost €58,50. Een familieticket is alleen online te koop, niet aan de kassa.   

Voor hoeveel personen is het familieticket geldig?

Voor 4 personen (3+1 gratis).

Hoelang is het familieticket geldig?

Het familieticket is 1 dag geldig.

Online tickets

Moet ik het online ticket vooraf printen?

Als het aan ons ligt niet. De barcode op het online ticket kun je ook op een smartphone of tablet laten scannen bij de kassa.

Kan ik ongebruikte online tickets ruilen?

Nee, je kan ongebruikte tickets niet ruilen. Je tickets blijven het gehele jaar waarin je ze hebt aangeschaft geldig.

Mijn ticket is niet meer leesbaar, wat nu?

Je ticket is jouw toegangsbewijs tot het park. Bij de ingang wordt de unieke barcode met een scanner elektronisch gecontroleerd. Deze moet goed leesbaar zijn. Daarom is het belangrijk dat je ticket niet gescheurd, gekreukeld of gevouwen is. Je bent zelf verantwoordelijk voor het leesbaar houden van de barcode.

Hoe weet ik zeker dat dit ticket werkt en niet geweigerd wordt?

Intensieve testen hebben aangetoond dat de unieke barcodes op het tickets 100% betrouwbaar zijn. De code kan 1 keer gescand worden en wordt daarna ongeldig. Je kunt dus niet meerdere keren met hetzelfde ticket het park in. Mocht er om de een uitzonderlijke reden iets mis zijn met je ticket, dan kunt je altijd terecht bij de medewerkers van onze receptie.

Krijg ik mijn geld terug als ik mijn ticket niet heb gebruikt?

Je krijgt binnen de wettelijke zichttermijn van 14 dagen het aankoopbedrag retour als je het ticket niet gebruikt hebt. Het gaat hier om tickets die via deze website zijn aangeschaft. Deze 14 dagen gaan in vanaf het moment dat je bestelling in goede orde is afgerond. Buiten deze 14 dagen is het niet mogelijk om het aankoopbedrag terug te krijgen. Je ticket blijft wel geldig gedurende het hele jaar waarin het gekocht is.

NB. Als je een ticket via een ander verkoopkanaal hebt aangeschaft dan onze eigen kassa of website dan moet je het verzoek tot terugbetaling aan die partij richten.

Krijg ik mijn geld terug als ik door omstandigheden vroeger uit het park weg moest?

Nee, je ticket is geldig gedurende de openingstijden van het park. Wij kunnen helaas geen rekening houden met onvoorziene omstandigheden.

3D-poppetjes

Hoe kan ik een 3D-poppetje van mijzelf laten maken?

Dat kan in Zo Groot Is Oranje. In de kleedkamer van de Oranje leeuwen en leeuwinnen laat je in een paar seconden een 3D-scan van jezelf maken. Kort daarna krijg je een mail met een digitale 3D-selfie en een link naar onze webshop waar je een 3D-poppetje van jezelf kunt bestellen.

Kunnen volwassenen ook een 3D-scan maken?

Jazeker, de scanner kan tot maximaal 2 meter scannen. De begeleiders bij Zo Groot Is Oranje helpen je met het maken van een goede kopie.

Hoeveel kost een 3D-poppetje?

Dit is afhankelijk van de schaalgrootte en van de hoeveelheid personen (max. 2). Een 3D-poppetje op Madurodam-schaal (1:25) kost € 39,- voor een single en € 69,- voor een double. De complete prijslijst is te zien tijdens het orderproces.

Wat zijn de verzendkosten van de 3D-poppetjes?

De verzendkosten binnen Nederland zijn circa € 6.

Staat er een logo op het 3D-poppetje?

Aan de onderkant staat het logo van Madurodam als blijvende herinnering. Dit valt niet op.

Wat moet ik doen als ik na de 3D-selfie geen mail heb ontvangen?

Kijk eerst in de map 'Ongewenst’ en/of ‘Spam’. Heb je na 24 uur nog geen mail gehad? Mail dan je gegevens naar info@madurodam.nl. Wij nemen dan contact met je op.

Kan ik mijn 3D-poppetje ophalen in Madurodam?

Nee, dat kan helaas niet. De 3D-poppetjes worden ergens anders geprint.

Kan ik ergens bekijken hoe een 3D-poppetje eruit ziet?

In de webshop vind je alle mogelijke poppetjes en producten die geprint kunnen worden. Hier staan foto’s en prijzen bij. Je ontvangt de link naar de webshop na het maken van de 3D-scan.

Ik ben mijn AR ticket kwijt. Wat nu?

Download je nieuwe AR ticket hier.

Koop nu je tickets online met korting!