arrow-right arrow-down arrow ticket cross play doorway link hexagon divider facebook twitter instagram linkedin youtube divider-small dogs guy-with-dog locker stroller wheelchair checkmark double-arrow email phone search phone2 quotes icon-people icon-ruler icon-stars icon-label-bg icon-label-arrow icon-chevron icon-cloud fog icon-rain icon-snow icon-sun icon-thunder
collega en klant

Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen aan Madurodam en de bijhorende antwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Algemene vragen over COVID-19

Moet ik een mondkapje dragen tijdens mijn bezoek aan Madurodam?

Vanaf zaterdag 6 november zijn mondkapjes verplicht voor alle binnenruimtes van Madurodam. Dit geldt voor de entree, toiletten, binnen attracties, shop en het afhaalgedeelte van de horeca. Wanneer je plaatsneemt in de restaurants mag het mondkapje af.

Heb ik een coronatoegangsbewijs nodig om Madurodam te kunnen bezoeken?

Nee, je hebt geen coronatoegangsbewijs nodig om Madurodam. Het gehele park inclusief de indoor attracties en de toiletten zijn zonder coronatoegangsbewijs te bezoeken. Om ervoor te zorgen dat iedereen gebruik kan maken van de horecagelegenheden werken wij op alle locaties met 'afhaal-principe'.

Heb ik een coronatoegangsbewijs nodig bij de horeca van Madurodam?

​​​​​​Vanaf zaterdag 6 november heb je een coronatoegangsbewijs nodig voor alle zitplaatsen in de horeca, zowel binnen als buiten. Om ervoor te zorgen dat iedereen gebruik kan maken van de horecagelegenheden werken wij op alle locaties met het 'afhaal-principe'. Zonder coronatoegangsbewijs kun je dus wel bestellen, maar geen gebruik maken van de zitplaatsen. Deze maatregelen zijn verplicht in navolging van de RIVM-maatregelen. Dit geldt voor iedereen vanaf 13 jaar.

Moet ik nog steeds een bezoek reserveren? 

Alle bezoekers moeten nog altijd een tijdslot reserveren. Hiermee zorgen we voor een betere spreiding bij onze entree. De overheid adviseert namelijk nog steeds om afstand te houden

Het park

Waar vind ik een plattegrond van Madurodam?

Ben je al benieuwd? Bekijk dan hier de plattegrond.

Je vindt de plattegrond ook in de Madurodam app, naast uitgebreide informatie over al onze miniaturen en attracties en interactieve parktours. Download hem gratis uit de Play Store (voor Android) of App Store (voor Apple).

Mag er gerookt worden in Madurodam?

Vanaf 1/1/2020 mag er nergens meer gerookt worden behalve op een daartoe aangewezen gedeelte van het Taste of Holland terras naast de ingang van de toiletten (als je met je rug naar de taste of Holland staat, de rechterzijde). Op het terras van het Panorama Café en op de buitenring en op het park zelf mag niet gerookt worden.

Voor welke leeftijden zijn de attracties geschikt?

 

Zijn de restaurants in Madurodam open?

Onze restaurants zijn geopend. Je bent hier van harte welkom om iets af te halen zoals een lekkere kop koffie, warme en koude snacks of iets anders gezond. Neem daarna plek op een van onze terrassen en geniet van het uitzicht over Madurodam. Eet smakelijk!

Vragen over abonnementen

Is mijn abonnement nog steeds geldig?

Je bent als abonnee van Madurodam weer van harte welkom! Je moet vooraf via onze website alleen wel een reservering maken voor een datum en tijdsslot waarop je langs wilt komen. We doen dit om drukte in het park te vermijden en onze bezoekers 1,5 meter afstand van anderen te kunnen bieden. Je moet dus altijd je dag van bezoek en aankomsttijdstip vooraf reserveren via onze website.

Moet ik als abonnee altijd vooraf een reservering maken?

Ja, dat is een van de maatregelen die we nemen om drukte te voorkomen. Dat is namelijk de instructie van het kabinet. Het is dus niet mogelijk om spontaan langs te komen bij Madurodam. Je kunt de reservering maken via onze website. Neem tijdens je bezoek altijd je abonnementspas ook mee. Deze wordt gescand aan de deur.

Kan ik als abonnementhouder meerdere bezoeken reserveren?

Nee, je kunt per reservering kiezen voor 1 dag en 1 bijbehorend tijdsslot.  

Wat moet ik meenemen naar Madurodam, is alleen mijn abonnementspas voldoende?

Bij je bezoek scannen we zowel je abonnementspas als je abonneeticket. Dit is het bewijs van je reservering, waarop de dag van je bezoek en het tijdsslot staat. Het abonneeticket heb je online besteld. Zie voor uitleg de vraag ‘hoe kan ik reserveren?’.

Algemene vragen over tickets

Moet ik altijd reserveren en hoe doe ik dat?

Ja, in verband met de 1,5 meter regels is het verplicht om voor je bezoek altijd een dag en tijdstip van aankomst te reserveren. Je kan niet zomaar langskomen.

Via onze website kun je een reservering maken voor een dag en tijdstip van aankomst. Dat doe je hier.

Is mijn Museumkaart geldig bij Madurodam?

Nee, een Museumjaarkaart is niet geldig bij Madurodam.

Wat betaalt een begeleider van iemand met een beperking?

Als iemand met een beperking afhankelijk is van een begeleider krijgt de begeleider gratis toegang. Overige gezins- of groepsleden betalen de normale entreeprijs.

Ik heb al een geldig entreeticket (zoals een ticket via de ANWB of Goede Doelenloterijen) of een kortingsbon of (stads)pas. Moet ik dan ook reserveren?

Ja, ook als je al een geldig toegangskaartje, kortingsbon of (stads)pas hebt, moet je een datum en aankomsttijdstip reserveren. Neem tijdens je bezoek altijd je geldige entreeticket of pas én je tijdslot-reservering mee. We hebben ze beide nodig. De tijdslot-reservering maak je via onze website.

 

Ik heb een kortingspas of bon. Hoe krijg ik de korting als je alleen online tickets kunt kopen?

Dat werkt heel simpel. Je maakt online een tijdslot-reservering en neemt tijdens je bezoek je bon of pas, zoals Ooivaars- of Rotterdampas, mee. Je betaalt aan de kassa wat nodig is en met je tijdslot-reservering kan je naar binnen daarna. Een tijdslot-reservering maken doe je hier.

Let op: zonder kortingsbon of pas krijg je geen korting. Mocht je de kortingsbon of pas dus niet meenemen dan betaal je de volledige prijs aan de kassa. Neem dus altijd je kortingsbon of pas én je reservering van het tijdslot mee.

Online tickets

Hoe kan ik mijn online ticket omboeken naar een andere dag of tijd?

Heb je een dagticket gekocht met een variabele prijs (dagticket)?
Dan is omboeken niet mogelijk. Je kan binnen 2 weken na aankoop het ticket wel annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen.

Heb je een ander ticket zoals een familieticket of flexticket?
Dan is omboeken wel mogelijk. Houd je tickets bij de hand want je moet de barcodes invullen.

Wat kost een dagticket (met datum) voor Madurodam?

De prijzen voor ons dagticket variëren naar dag en tijd. Bij het selecteren van een datum zie je de dan geldende prijs. Deze variëren van €16,50 tot €21,50. Bekijk hier de prijzen.

Voor hoeveel personen is het dagticket geldig?

Het ticket is geldig voor 1 persoon.

Wat kost een flexticket (zonder datum)?

Een flexticket kost €21,50. Dit ticket is duurder dan een dagticket omdat je het altijd mag omboeken naar een andere dag of tijd mocht je verhinderd zijn of niet kunnen komen. Bij een dagticket (met datum) kan dat niet. Je betaalt dus iets meer voor een stukje extra service!

Hoeveel kost een familieticket?

Een familieticket is geldig voor maximaal 4 personen op 1 dag en kost €66,-. Een familieticket is alleen online te koop, niet aan de kassa.

Voor hoeveel personen is het familieticket geldig?

Voor 4 personen. Bij je bezoek worden alle 4 de tickets gescand, ook als je met minder personen komt. Het is niet mogelijk om ze op een later moment nog een keer te gebruiken.

Moet ik het online ticket vooraf printen?

Als het aan ons ligt niet. De barcode op het online ticket kun je ook op een smartphone of tablet laten scannen bij de kassa.

Mijn ticket is niet meer leesbaar, wat nu?

Je ticket is jouw toegangsbewijs tot het park. Bij de ingang wordt de unieke barcode met een scanner elektronisch gecontroleerd. Deze moet goed leesbaar zijn. Daarom is het belangrijk dat je ticket niet gescheurd, gekreukeld of gevouwen is. Je bent zelf verantwoordelijk voor het leesbaar houden van de barcode.

Hoe weet ik zeker dat dit ticket werkt en niet geweigerd wordt?

Intensieve testen hebben aangetoond dat de unieke barcodes op het tickets 100% betrouwbaar zijn. De code kan 1 keer gescand worden en wordt daarna ongeldig. Je kunt dus niet meerdere keren met hetzelfde ticket het park in. Mocht er om de een uitzonderlijke reden iets mis zijn met je ticket, dan kunt je altijd terecht bij de medewerkers van onze receptie.

Krijg ik mijn geld terug als ik mijn ticket niet heb gebruikt?

Je krijgt binnen de wettelijke zichttermijn van 14 dagen het aankoopbedrag retour als je het ticket niet gebruikt hebt. Het gaat hier om tickets die via deze website zijn aangeschaft. Deze 14 dagen gaan in vanaf het moment dat je bestelling in goede orde is afgerond. Buiten deze 14 dagen is het niet mogelijk om het aankoopbedrag terug te krijgen. Je kan in sommige gevallen je tickets wel nog omboeken. Bekijk hier wanneer dat kan en hoe dat werkt.

NB. Als je een ticket via een ander verkoopkanaal hebt aangeschaft dan onze eigen kassa of website dan moet je het verzoek tot terugbetaling aan die partij richten.

Parkeren

Hoeveel plek is er op het parkeerterrein van Madurodam?

Op ons eigen parkeerterrein hebben we plek voor 450 auto’s.

Hoe laat sluit het parkeerterrein van Madurodam?

Je kunt het parkeerterrein oprijden tot een uur voordat het park sluit. Uitrijden kan tot een uur na sluitingstijd. Bekijk onze openingstijden.

Wat kost parkeren bij Madurodam?

Parkeren op het parkeerterrein van Madurodam kost € 10. Je kunt parkeren tijdens openingstijden.

Groepen en schoolreizen

Kan ik mijn schoolreis annuleren of verplaatsen?

Ja, dat kan. Wij kunnen je reservering kosteloos en tegen dezelfde voorwaarden wijzigen naar een andere datum. Wij helpen je graag hierbij. Mail ons via info@madurodam.nl.

Kan ik een kinderfeestje organiseren?

Je kunt een kinderfeestje bij ons boeken mits er nog voldoende beschikbare plekken zijn en de samenstelling van de groep voldoet aan de wettelijke regelgeving. Neem hiervoor contact op met Guest & Park service.

Kan ik met een groep Madurodam bezoeken?

Ja dat is mogelijk, reserveren doe je via www.madurodam.nl/nl/reserveren/groepen

Hoe groot mag mijn gezelschap zijn om Madurodam te bezoeken?

Je kan tot maximaal 10 tickets per keer reserveren. Je mag komen als individu, stelletje of als gezin mits deze personen tot hetzelfde huishouden behoren.

Ik wil een familiedag organiseren met een bezoek aan Madurodam, is dit mogelijk?

Ja dat is mogelijk, reserveren doe je via www.madurodam.nl/nl/reserveren/groepen

3D-poppetjes

Hoe kan ik een 3D poppetje van mijzelf laten maken?

Dat kan in Zo Groot Is Oranje. In de kleedkamer van de Oranje leeuwen en leeuwinnen laat je in een paar seconden een 3D selfie van jezelf maken. Kort daarna krijg je een mail met een digitale 3D selfie en een link naar onze webshop waar je een 3D poppetje van jezelf kunt bestellen.

Kunnen volwassenen ook een 3D selfie maken?

Jazeker, de 3D engine kan tot maximaal 2 meter scannen. De begeleiders bij Zo Groot Is Oranje helpen je met het maken van een goede 3D selfie.

Hoeveel kost een 3D poppetje?

Dit is afhankelijk van de schaalgrootte en van de hoeveelheid personen (max. 2). Een 3D poppetje op Madurodam-schaal (1:25) kost € 39,- voor een single en € 69,- voor een double. De complete prijslijst is te zien tijdens het orderproces.

Wat zijn de verzendkosten van de 3D poppetjes?

De verzendkosten binnen Nederland zijn circa € 6.

Staat er een logo op het 3D poppetje?

Aan de onderkant staat het logo van Madurodam als blijvende herinnering. Dit valt niet op.

Wat moet ik doen als ik na de 3D selfie geen mail heb ontvangen?

Kijk eerst in de map 'Ongewenst’ en/of ‘Spam’. Heb je na 24 uur nog geen mail gehad? Mail dan je gegevens naar info@madurodam.nl. Wij nemen dan contact met je op.

Kan ik mijn 3D poppetje ophalen in Madurodam?

Nee, dat kan helaas niet. De 3D poppetjes worden ergens anders geprint en worden altijd opgestuurd. Wel zo makkelijk natuurlijk!

Kan ik ergens bekijken hoe een 3D poppetje eruit ziet?

In de webshop vind je alle mogelijke poppetjes en producten die geprint kunnen worden. Hier staan foto’s en prijzen bij. Je ontvangt de link naar de webshop na het maken van de 3D selfie.

Koop je tickets online en reserveer voor een dag en tijd