Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Wij hebben het antwoord!

Hieronder vind je de vragen die we het vaakst krijgen – mét het antwoord natuurlijk. Wel zo makkelijk.

bootjes

Het park

Wat zijn de openingstijden?

We zijn 365 dagen per jaar open! De exacte tijden verschillen per seizoen. Kijk even op onze openingstijdenpagina voor de meest actuele informatie. Zo weet je precies wanneer je bij ons terecht kunt voor een groot avontuur in het klein.

Voor welke leeftijden zijn de attracties geschikt?

 

Waar vind ik een plattegrond van Madurodam?

Ben je al benieuwd? Bekijk dan hier de plattegrond.

Je vindt de plattegrond ook in de Madurodam app, naast uitgebreide informatie over al onze miniaturen en attracties en interactieve parktours. Download hem gratis uit de Play Store (voor Android) of App Store (voor Apple).

Mag er gerookt worden in Madurodam?

Vanaf 1/1/2020 mag er nergens meer gerookt worden behalve op een daartoe aangewezen gedeelte van het Taste of Holland terras naast de ingang van de toiletten (als je met je rug naar de taste of Holland staat, de rechterzijde). Op het terras van het Panorama Café en op de buitenring en op het park zelf mag niet gerookt worden.

Is het toegestaan om mijn hond of ander huisdier mee te nemen naar Madurodam?

Honden of andere huisdieren zijn niet toegestaan in Madurodam (met uitzondering van hulp- en geleidehonden).

Kan de hond niet thuisblijven? Wij hebben een beperkt aantal kennels (hok van 1x1x1 meter) beschikbaar. In verband met de beperkte beschikbaarheid adviseren wij om deze vooraf te reserveren via de receptie (tel +31 70 41 62 400 of info@madurodam.nl). Hou er rekening mee dat wij de hond niet kunnen uitlaten of voeren en vragen je om zelf wat te eten, een dekentje of een speeltje mee te nemen.

Waar kan ik terecht voor informatie over de uitbreiding van Madurodam?

Op deze pagina vind je meer informatie over de uitbreiding van Madurodam. Als wij nieuws hebben, kondigen we dit op de site en onze social media kanalen aan. Mocht je meer informatie willen of nog vragen hebben, kun je ons mailen op pers@madurodam.nl. 

Mag je eten en drinken meenemen?

Ja hoor, dat mag! Neem gerust je eigen broodje mee. Er zijn genoeg bankjes om gezellig te picknicken. Liever iets kopen? In onze restaurants is voor iedereen wat lekkers te vinden.

Algemene vragen over tickets

Is mijn Museumkaart geldig bij Madurodam?

Nee, een Museumjaarkaart is niet geldig bij Madurodam.

Wat betaalt een begeleider van iemand met een beperking?

Als iemand met een beperking afhankelijk is van een begeleider krijgt de begeleider gratis toegang. Overige gezins- of groepsleden betalen de normale entreeprijs.

Waar kan ik tickets kopen?

Dat kan aan de kassa en via deze website.

Ik heb al een geldig entreeticket (zoals een ticket via de ANWB of Goede Doelen Loterijen). Moet ik dan ook reserveren?

Nee dat hoeft niet. Neem tijdens je bezoek je geldige entreeticket mee. Reserveren is niet meer mogelijk/nodig.

Online tickets

Wat kost een ticket voor Madurodam?

Een ticket aan de kassa kost € 24,50.

Online bieden wij 2 soorten tickets aan: Flextickets en tickets op datum.

Met een Flexticket kun je Madurodam op een dag naar keuze bezoeken. Een Flexticket kost € 22,50. Je Flexticket is geldig t/m 4 januari 2026.

Tickets op datum zijn alleen geldig op de gekozen bezoekdag. Hiervoor hanteren we dynamische tarieven. Zo kunnen we de beste prijs-kwaliteitverhouding garanderen! Kijk hier voor de meest actuele tarieven. 

Voor hoeveel personen is het ticket geldig?

Het ticket is geldig voor 1 persoon.

Hoeveel kost een familie- en vrienden ticket?

Een familie- en vriendenticket is te koop per 4 stuks en kost €75,- (op uitzonderingen na als er speciale aanbiedingen zijn). Een familie- en vriendenticket is alleen online te koop en is niet aan de kassa verkrijgbaar.

Voor hoeveel personen is het familie- en vriendenticket geldig?

Voor 4 personen. Bij je bezoek worden alle 4 de tickets gescand, ook als je met minder personen komt. Het is niet mogelijk om ze op een later moment nog een keer te gebruiken. Een familie- en vriendenticket is alleen online te koop en is niet aan de kassa verkrijgbaar.

Moet ik het online ticket vooraf printen?

Als het aan ons ligt niet. De barcode op het online ticket kun je ook op een smartphone of tablet laten scannen bij de kassa.

Mijn ticket is niet meer leesbaar, wat nu?

Je ticket is jouw toegangsbewijs tot het park. Bij de ingang wordt de unieke barcode met een scanner elektronisch gecontroleerd. Deze moet goed leesbaar zijn. Daarom is het belangrijk dat je ticket niet gescheurd, gekreukeld of gevouwen is. Je bent zelf verantwoordelijk voor het leesbaar houden van de barcode.

Hoe weet ik zeker dat dit ticket werkt en niet geweigerd wordt?

Intensieve testen hebben aangetoond dat de unieke barcodes op de tickets 100% betrouwbaar zijn. De code kan 1 keer gescand worden en wordt daarna ongeldig. Je kunt dus niet meerdere keren met hetzelfde ticket het park in. Mocht er om een uitzonderlijke reden iets mis zijn met je ticket, dan kun je altijd terecht bij de medewerkers van onze receptie.

Krijg ik mijn geld terug als ik mijn ticket niet heb gebruikt?

Je krijgt binnen de wettelijke zichttermijn van 14 dagen het aankoopbedrag retour als je het ticket niet gebruikt hebt. Het gaat hier om tickets die via deze website zijn aangeschaft. Deze 14 dagen gaan in vanaf het moment dat je bestelling in goede orde is afgerond. Buiten deze 14 dagen is het niet mogelijk om het aankoopbedrag terug te krijgen. Je kan in sommige gevallen je tickets wel nog omboeken. Bekijk hier wanneer dat kan en hoe dat werkt.

NB. Als je een ticket via een ander verkoopkanaal hebt aangeschaft dan onze eigen kassa of website dan moet je het verzoek tot terugbetaling aan die partij richten.

Kan ik tickets cadeau geven?

Ja, tickets staan niet op naam en kun je dus cadeau geven.

Moet ik een ticket kopen als mijn kind jonger dan 3 jaar is?

Kinderen tot en met 2 jaar mogen gratis naar binnen.

Ik heb geen bevestiging ontvangen, wat nu?

Check eerst even je spamfolder – soms belandt ‘ie daar per ongeluk. Niks gevonden? Neem dan contact met ons op, dan zoeken we het voor je uit.

Kan ik mijn ticket annuleren of wijzigen?

Een ticket kun je helaas niet annuleren. Maar geen zorgen: je kunt je ticket wel omboeken naar een andere datum, zo vaak je wilt! Dat regel je makkelijk via de link in je bevestigingsmail.

Vragen over abonnementen

Waar kan ik een abonnement voor Madurodam kopen?

Dat kan gemakkelijk online via deze pagina. Je kunt kiezen voor een los abonnement voor 1 persoon of een familie- en vriendenabonnement voor 4 personen. Met een abonnement bezoek je Madurodam 1 jaar lang onbeperkt. Een abonnement voor 1 persoon kost € 50,- en een familie- en vriendenabonnement kost € 140,00.

Wat moet ik meenemen naar Madurodam, is alleen mijn abonnementspas voldoende?

Ja, bij je bezoek scannen we alleen je abonnementspas.

Parkeren

Hoe kom ik het makkelijkst bij Madurodam?

Met de auto, het OV of de fiets – alles is mogelijk! Tram 9 of bus 22 stoppen praktisch voor de deur. Kom je met de auto? Parkeren kan op ons eigen terrein. En fietsers? Die zetten hun stalen ros gewoon pal voor de ingang.

Wat kost parkeren bij Madurodam?

Parkeren op het parkeerterrein van Madurodam kost € 12,50. Je kunt parkeren tijdens openingstijden.

Hoeveel plek is er op het parkeerterrein van Madurodam?

Op ons eigen parkeerterrein hebben we plek voor 450 auto’s.

Hoe laat sluit het parkeerterrein van Madurodam?

Je kunt het parkeerterrein oprijden tot een uur voordat het park sluit. Uitrijden kan tot een uur na sluitingstijd. Bekijk onze openingstijden.

Staan er laadpalen op het parkeerterrein van Madurodam?

Er staan 8 elektrische laadpalen op het parkeerterrein van Madurodam, zodat je hier jouw auto kunt opladen tijdens het parkeren. 

Groepen en schoolreizen

Kan ik met een groep of schoolklas Madurodam bezoeken?

Ja dat is zeker mogelijk,  klik voor meer informatie & reserveren van een groep hier en voor meer informatie & reserveren van een schoolbezoek hier.

Ik wil een familiedag organiseren met een bezoek aan Madurodam, is dit mogelijk?

Ja een groepsreservering is mogelijk vanaf 20 personen, bekijk de mogelijkheden hier.

Kan ik een kinderfeestje organiseren?

Jazeker! Bekijk hier de mogelijkheden voor een kinderfeestje en maak gelijk je reservering.

Kan ik mijn groepsbezoek of kinderfeestje annuleren of verplaatsen?

Ja, dat kan. Wij kunnen je reservering kosteloos en tegen dezelfde voorwaarden wijzigen naar een andere datum. Wij helpen je graag hierbij. Mail ons via sales@madurodam.nl de datum van het geplande bezoek met de gewenste wijziging.

Toegankelijkheid

Is het park goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Ja, het hele park is toegankelijk via licht hellende paden. Ook de restaurants en meeste attracties zijn goed bereikbaar. Lees hier meer over.

Kun je een rolstoel reserveren?

Zeker! We hebben een aantal rolstoelen beschikbaar. Bel ons vooraf even op (070 – 41 62 400), dan zetten we er eentje voor je klaar.

Zijn er mindervalidentoiletten?

Ja, twee zelfs: eentje in restaurant Taste of Holland en eentje in het Panorama Café.

Voorzieningen & services

Zijn er kluisjes in het park?

Ja! Handig voor je jas, tas of andere spullen. Je vindt de kluisjes bij de ingang van het park.

Is er een ruimte voor baby’s om verschoond te worden?

Zeker weten. In de toiletruimtes zijn verschoonplekken aanwezig. Zo maken we het ook voor de allerkleinsten comfortabel.

Zijn er kindermenu’s in de restaurants?

Absoluut! We hebben speciale kindermenu’s met lekkere én herkenbare keuzes. Smullen maar!

Overige vragen

Ik ben iets verloren in het park, wat nu?

Oei! Laat het ons weten via het contactformulier of bel ons even. Wij gaan op speurtocht voor je!

Ik wil een klacht of compliment doorgeven

We horen graag wat je van je bezoek vond—zowel het goede als wat beter kan. Geef het door via ons contactformulier, dan zorgen we voor een passende reactie.

Ik heb interesse in een samenwerking of persbezoek

Leuk dat je aan ons denkt! Stuur ons even een bericht via het contactformulier of mail naar info@madurodam.nl en we nemen snel contact met je op.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Geen probleem! Laat het ons weten, we helpen je graag verder.

Contact