arrow-right arrow-down arrow ticket cross play doorway link hexagon divider facebook twitter instagram linkedin youtube divider-small dogs guy-with-dog locker stroller wheelchair checkmark double-arrow email phone search phone2 quotes icon-people icon-ruler icon-stars icon-label-bg icon-label-arrow icon-chevron icon-cloud fog icon-rain icon-snow icon-sun icon-thunder
collega en klant

Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen aan Madurodam en de bijhorende antwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Vragen over COVID-19

Is het veilig om Madurodam te bezoeken? 

Ja, je kunt Madurodam straks veilig bezoeken. Wel proberen we om drukte in het park zoveel mogelijk te beperken. Het kabinet heeft voor iedereen in Nederland namelijk de instructie meegegeven om drukte te vermijden. Dus daar zorgen we bij Madurodam ook voor. Samen met onze branchevereniging Club van Elf en de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen hebben we een protocol opgesteld, zodat we al onze bezoekers op een veilige manier een dagje uit kunnen bieden. We hopen je dus vanaf 18 mei weer te mogen verwelkomen op Madurodam!

Welke maatregelen nemen jullie op Madurodam?

Ons protocol ‘Samen Veilig Uit’ geeft drie garanties: we zorgen voor anderhalve meter afstand tussen huishoudens, voor voldoende en heldere informatie én extra hygiënemaatregelen, zowel binnen als buiten. Een van de maatregelen is dat je tickets alleen nog maar online kunt kopen en moet je een aankomsttijdstip reserveren. Zo voorkomen we drukte bij de entree en in het park.

Ook hebben we speciale markeringen aangebracht in alle binnen- en buitenruimtes, in de vorm van oranje en magenta gekleurde harten. Zo weet je precies hoeveel afstand je moet houden van andere bezoekers. Daarnaast hebben we door het hele park extra hygiënemaatregelen getroffen, bijvoorbeeld in de vorm van centrale desinfectiepunten. Wil je meer weten over de drie garanties in ons protocol? Kijk dan op de website van de Club van Elf

Moet ik altijd reserveren en hoe doe ik dat?

Ja, in verband met de 1,5 meter regels is het verplicht om voor je bezoek altijd een dag en tijdstip van aankomst te reserveren. Je kan niet zomaar langskomen.

Via onze website kun je een reservering maken voor een dag en tijdstip van aankomst. Dat doe je hier.

Zijn alle attracties open?

Ja, Madurodam is volledig operationeel. Onze attracties zijn dus ook open. Wel is het zo dat er ook voor de attracties met een maximumaantal bezoekers gewerkt wordt zodat we voor iedereen een veilig bezoek kunnen garanderen. Het kan dus mogelijk zijn dat de wachtrijen iets langer zijn. *Alleen de 3D scanner in Zo Groot is Oranje is open van:

Vanaf zaterdag 20 juni tot en met 10 juli:

  • In het weekend open van 11.00 – 14.00 uur.
  • Maandag tot en met vrijdag gesloten.

Vanaf 11 juli tot en met 30 augustus:

  • Dagelijks geopend van 11.00 – 14.00 uur

Het park

Waar vind ik een plattegrond van Madurodam?

Ben je al benieuwd? Bekijk dan hier de plattegrond.

Je vindt de plattegrond ook in de Madurodam app, naast uitgebreide informatie over al onze miniaturen en attracties en interactieve parktours. Download hem gratis uit de Play Store (voor Android) of App Store (voor Apple).

Mag er gerookt worden in Madurodam?

Vanaf 1/1/2020 mag er nergens meer gerookt worden behalve op een daartoe aangewezen gedeelte van het Taste of Holland terras naast de ingang van de toiletten (als je met je rug naar de taste of Holland staat, de rechterzijde). Op het terras van het Panorama Café en op de buitenring en op het park zelf mag niet gerook worden.

Voor welke leeftijden zijn de attracties geschikt?

 

Vragen over abonnementen

Is mijn abonnement nog steeds geldig?

Je bent als abonnee van Madurodam weer van harte welkom! Je moet vooraf via onze website alleen wel een reservering maken voor een datum en tijdsslot waarop je langs wilt komen. We doen dit om drukte in het park te vermijden en onze bezoekers 1,5 meter afstand van anderen te kunnen bieden. Je moet dus altijd je dag van bezoek en aankomsttijdstip vooraf reserveren via onze website.

Moet ik als abonnee altijd vooraf een reservering maken?

Ja, dat is een van de maatregelen die we nemen om drukte te voorkomen. Dat is namelijk de instructie van het kabinet. Het is dus niet mogelijk om spontaan langs te komen bij Madurodam. Je kunt de reservering maken via onze website. Neem tijdens je bezoek altijd je abonnementspas ook mee. Deze wordt gescand aan de deur.

Kan ik als abonnementhouder meerdere bezoeken reserveren?

Nee, je kunt per reservering kiezen voor 1 dag en 1 bijbehorend tijdsslot.  

Krijg ik compensatie voor de weken dat Madurodam gesloten was?

Ja, we verlengen je abonnement met het aantal dagen dat Madurodam dicht was. Dit geldt voor alle abonnementen die vanaf 15 maart 2019 zijn verkocht.  

Wat moet ik meenemen naar Madurodam, is alleen mijn abonnementspas voldoende?

Bij je bezoek scannen we zowel je abonnementspas als je abonneeticket. Dit is het bewijs van je reservering, waarop de dag van je bezoek en het tijdsslot staat. Het abonneeticket heb je online besteld. Zie voor uitleg de vraag ‘hoe kan ik reserveren?’.

The Flying Dutchman

Is de nieuwe attractie The Flying Dutchman al open?

Onze nieuwe attractie The Flying Dutchman is geopend en dagelijks te bezoeken.

Kan ik mij aanmelden voor een (test)vlucht?

Je kunt je nog niet aanmelden voor een (test)vlucht. Je kunt je wel aanmelden voor ons nieuwsbrief: zodra we de eerste (test)vluchten gaan maken, dan ben je gelijk op de hoogte!

Tickets algemeen

Moet ik altijd reserveren en hoe doe ik dat?

Ja, in verband met de 1,5 meter regels is het verplicht om voor je bezoek altijd een dag en tijdstip van aankomst te reserveren. Je kan niet zomaar langskomen.

Via onze website kun je een reservering maken voor een dag en tijdstip van aankomst. Dat doe je hier.

Is mijn Museumkaart geldig bij Madurodam?

Nee, een Museumjaarkaart is niet geldig bij Madurodam.

Wat betaalt een begeleider van iemand met een beperking?

Als iemand met een beperking afhankelijk is van een begeleider krijgt de begeleider gratis toegang. Overige gezins- of groepsleden betalen de normale entreeprijs.

Ik heb al een geldig toegangskaartje (bijv. een kaartje via een partner zoals ANWB, Goede Doelenloterij of AD) e/o ik heb een kortingsbon of (stads)pas. Moet ik dan ook reserveren?

Ja, ook als je al een geldig toegangskaartje, kortingsbon of (stads)pas hebt, moet je een datum en aankomsttijdstip reserveren. Deze reservering maak je via onze website.

 

Online tickets

Hoe kan ik mijn online ticket omboeken naar een andere dag of tijd?

Heb je een dagticket gekocht met een variabele prijs (Dagticket 2020)? Dan is omboeken niet mogelijk. Je kan t/m 2 weken na aankoop het ticket wel annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen.

Heb je een ander ticket zoals een familieticket of flexticket? Dan is omboeken wel mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op en we helpen je graag verder! Omboeken kan uiterlijk t/m 3 januari 2021.

Wat kost een dagticket (met datum) voor Madurodam?

De prijzen voor ons dagticket variëren naar dag en tijd. Bij het selecteren van een datum zie je de dan geldende prijs. Deze variëren van €16,50 tot €21,50. Bekijk hier de prijzen.

Voor hoeveel personen is het dagticket geldig?

Het ticket is geldig voor 1 persoon.

Wat kost een flexticket (zonder datum)?

Een flexticket kost €21,50. Dit ticket is duurder dan een dagticket omdat je het altijd mag omboeken naar een andere dag of tijd mocht je verhinderd zijn of niet kunnen komen. Bij een dagticket (met datum) kan dat niet. Je betaalt dus iets meer voor een stukje extra service!

Hoeveel kost een familieticket?

Een familieticket is geldig voor maximaal 4 personen op 1 dag en kost €66,-. Een familieticket is alleen online te koop, niet aan de kassa.

Voor hoeveel personen is het familieticket geldig?

Voor 4 personen. Bij je bezoek worden alle 4 de tickets gescand, ook als je met minder personen komt. Het is niet mogelijk om ze op een later moment nog een keer te gebruiken.

Moet ik het online ticket vooraf printen?

Als het aan ons ligt niet. De barcode op het online ticket kun je ook op een smartphone of tablet laten scannen bij de kassa.

Mijn ticket is niet meer leesbaar, wat nu?

Je ticket is jouw toegangsbewijs tot het park. Bij de ingang wordt de unieke barcode met een scanner elektronisch gecontroleerd. Deze moet goed leesbaar zijn. Daarom is het belangrijk dat je ticket niet gescheurd, gekreukeld of gevouwen is. Je bent zelf verantwoordelijk voor het leesbaar houden van de barcode.

Hoe weet ik zeker dat dit ticket werkt en niet geweigerd wordt?

Intensieve testen hebben aangetoond dat de unieke barcodes op het tickets 100% betrouwbaar zijn. De code kan 1 keer gescand worden en wordt daarna ongeldig. Je kunt dus niet meerdere keren met hetzelfde ticket het park in. Mocht er om de een uitzonderlijke reden iets mis zijn met je ticket, dan kunt je altijd terecht bij de medewerkers van onze receptie.

Krijg ik mijn geld terug als ik mijn ticket niet heb gebruikt?

Je krijgt binnen de wettelijke zichttermijn van 14 dagen het aankoopbedrag retour als je het ticket niet gebruikt hebt. Het gaat hier om tickets die via deze website zijn aangeschaft. Deze 14 dagen gaan in vanaf het moment dat je bestelling in goede orde is afgerond. Buiten deze 14 dagen is het niet mogelijk om het aankoopbedrag terug te krijgen. Je ticket blijft wel geldig gedurende het hele jaar waarin het gekocht is.

NB. Als je een ticket via een ander verkoopkanaal hebt aangeschaft dan onze eigen kassa of website dan moet je het verzoek tot terugbetaling aan die partij richten.

Parkeren

Hoeveel plek is er op het parkeerterrein van Madurodam?

Op ons eigen parkeerterrein hebben we plek voor 450 auto’s.

Hoe laat sluit het parkeerterrein van Madurodam?

Je kunt het parkeerterrein oprijden tot een uur voordat het park sluit. Uitrijden kan tot een uur na sluitingstijd. Bekijk onze openingstijden.

Wat kost parkeren bij Madurodam?

Parkeren op het parkeerterrein van Madurodam kost € 10. Je kunt parkeren tijdens openingstijden.

Groepen en schoolreizen

Kan ik mijn schoolreis annuleren of verplaatsen?

Ja, dat kan. Wij kunnen je reservering kosteloos en tegen dezelfde voorwaarden wijzigen naar een andere datum. Wij helpen je graag hierbij. Mail ons via info@madurodam.nl.

Kan ik een kinderfeestje organiseren?

Je kunt een kinderfeestje bij ons boeken mits er nog voldoende beschikbare plekken zijn en de samenstelling van de groep voldoet aan de wettelijke regelgeving. Neem hiervoor contact op met Guest & Park service.

Kan ik met een groep Madurodam bezoeken?

Ja dat is mogelijk, reserveren doe je via www.madurodam.nl/nl/reserveren/groepen

Hoe groot mag mijn gezelschap zijn om Madurodam te bezoeken?

Je kan tot maximaal 10 tickets per keer reserveren. Je mag komen als individu, stelletje of als gezin mits deze personen tot hetzelfde huishouden behoren.

Ik wil een familiedag organiseren met een bezoek aan Madurodam, is dit mogelijk?

Ja dat is mogelijk, reserveren doe je via www.madurodam.nl/nl/reserveren/groepen

3D-poppetjes

Hoe kan ik een 3D-poppetje van mijzelf laten maken?

Dat kan in Zo Groot Is Oranje. In de kleedkamer van de Oranje leeuwen en leeuwinnen laat je in een paar seconden een 3D-scan van jezelf maken. Kort daarna krijg je een mail met een digitale 3D-selfie en een link naar onze webshop waar je een 3D-poppetje van jezelf kunt bestellen.

Kunnen volwassenen ook een 3D-scan maken?

Jazeker, de scanner kan tot maximaal 2 meter scannen. De begeleiders bij Zo Groot Is Oranje helpen je met het maken van een goede kopie.

Hoeveel kost een 3D-poppetje?

Dit is afhankelijk van de schaalgrootte en van de hoeveelheid personen (max. 2). Een 3D-poppetje op Madurodam-schaal (1:25) kost € 39,- voor een single en € 69,- voor een double. De complete prijslijst is te zien tijdens het orderproces.

Wat zijn de verzendkosten van de 3D-poppetjes?

De verzendkosten binnen Nederland zijn circa € 6.

Staat er een logo op het 3D-poppetje?

Aan de onderkant staat het logo van Madurodam als blijvende herinnering. Dit valt niet op.

Wat moet ik doen als ik na de 3D-selfie geen mail heb ontvangen?

Kijk eerst in de map 'Ongewenst’ en/of ‘Spam’. Heb je na 24 uur nog geen mail gehad? Mail dan je gegevens naar info@madurodam.nl. Wij nemen dan contact met je op.

Kan ik mijn 3D-poppetje ophalen in Madurodam?

Nee, dat kan helaas niet. De 3D-poppetjes worden ergens anders geprint.

Kan ik ergens bekijken hoe een 3D-poppetje eruit ziet?

In de webshop vind je alle mogelijke poppetjes en producten die geprint kunnen worden. Hier staan foto’s en prijzen bij. Je ontvangt de link naar de webshop na het maken van de 3D-scan.

Ik ben mijn AR ticket kwijt. Wat nu?

Download je nieuwe AR ticket hier.

Koop je tickets online en reserveer voor een dag en tijd