arrow-right arrow-down arrow ticket cross play doorway link hexagon divider facebook twitter instagram linkedin youtube divider-small dogs guy-with-dog locker stroller wheelchair checkmark double-arrow email phone search phone2 quotes icon-people icon-ruler icon-stars icon-label-bg icon-label-arrow icon-chevron icon-cloud fog icon-rain icon-snow icon-sun icon-thunder
bootjes

Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen aan Madurodam en de bijhorende antwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Het park

Voor welke leeftijden zijn de attracties geschikt?

 

Waar vind ik een plattegrond van Madurodam?

Ben je al benieuwd? Bekijk dan hier de plattegrond.

Je vindt de plattegrond ook in de Madurodam app, naast uitgebreide informatie over al onze miniaturen en attracties en interactieve parktours. Download hem gratis uit de Play Store (voor Android) of App Store (voor Apple).

Mag er gerookt worden in Madurodam?

Vanaf 1/1/2020 mag er nergens meer gerookt worden behalve op een daartoe aangewezen gedeelte van het Taste of Holland terras naast de ingang van de toiletten (als je met je rug naar de taste of Holland staat, de rechterzijde). Op het terras van het Panorama Café en op de buitenring en op het park zelf mag niet gerookt worden.

Is het toegestaan om mijn hond of ander huisdier mee te nemen naar Madurodam?

Honden of andere huisdieren zijn niet toegestaan in Madurodam (met uitzondering van hulp- en geleidehonden).

Kan de hond niet thuisblijven? Wij hebben een beperkt aantal kennels (hok van 1x1x1 meter) beschikbaar. In verband met de beperkte beschikbaarheid adviseren wij om deze vooraf te reserveren via de receptie (tel +31 70 41 62 400 of info@madurodam.nl). Hou er rekening mee dat wij de hond niet kunnen uitlaten of voeren en vragen je om zelf wat te eten, een dekentje of een speeltje mee te nemen.

Waar kan ik terecht voor informatie over de uitbreiding van Madurodam?

Op deze pagina vind je meer informatie over de uitbreiding van Madurodam. Als wij nieuws hebben, kondigen we dit op de site en onze social media kanalen aan. Mocht je meer informatie willen of nog vragen hebben, kun je ons mailen op pers@madurodam.nl. 

Vragen over abonnementen

Waar kan ik een abonnement voor Madurodam kopen?

Dat kan gemakkelijk online via deze pagina. Je kunt kiezen voor een los abonnement voor 1 persoon of een familie- en vriendenabonnement voor 4 personen. Met een abonnement bezoek je Madurodam 1 jaar lang onbeperkt. Een abonnement voor 1 persoon kost € 50,- en een familie- en vriendenabonnement kost € 140,00.

Wat moet ik meenemen naar Madurodam, is alleen mijn abonnementspas voldoende?

Ja, bij je bezoek scannen we alleen je abonnementspas.

Algemene vragen over tickets

Is mijn Museumkaart geldig bij Madurodam?

Nee, een Museumjaarkaart is niet geldig bij Madurodam.

Wat betaalt een begeleider van iemand met een beperking?

Als iemand met een beperking afhankelijk is van een begeleider krijgt de begeleider gratis toegang. Overige gezins- of groepsleden betalen de normale entreeprijs.

Waar kan ik tickets kopen?

Dat kan aan de kassa en via deze website.

Ik heb al een geldig entreeticket (zoals een ticket via de ANWB of Goede Doelenloterijen) of een kortingsbon of (stads)pas. Moet ik dan ook reserveren?

Nee, dat hoeft niet. Neem tijdens je bezoek altijd je geldige entreeticket of pas mee. 

 

Moet ik nog reserveren voor een bezoek aan Madurodam?

Nee, reserveren is niet meer nodig.

Online tickets

Wat kost een ticket voor Madurodam?

Een online ticket kost €22,50, een ticket aan de kassa kost € 24,50. Wanneer je, je ticket online koopt bespaar je dus € 2,00. 

Voor hoeveel personen is het ticket geldig?

Het ticket is geldig voor 1 persoon.

Hoeveel kost een familieticket?

Een familieticket is te koop per 4 stuks en kost €85,-. Een familieticket is alleen online te koop buiten het hoogseizoen en is niet aan de kassa verkrijgbaar.

Voor hoeveel personen is het familieticket geldig?

Voor 4 personen. Bij je bezoek worden alle 4 de tickets gescand, ook als je met minder personen komt. Het is niet mogelijk om ze op een later moment nog een keer te gebruiken. Een familieticket is alleen online te koop buiten het hoogseizoen en is niet aan de kassa verkrijgbaar.

Moet ik het online ticket vooraf printen?

Als het aan ons ligt niet. De barcode op het online ticket kun je ook op een smartphone of tablet laten scannen bij de kassa.

Mijn ticket is niet meer leesbaar, wat nu?

Je ticket is jouw toegangsbewijs tot het park. Bij de ingang wordt de unieke barcode met een scanner elektronisch gecontroleerd. Deze moet goed leesbaar zijn. Daarom is het belangrijk dat je ticket niet gescheurd, gekreukeld of gevouwen is. Je bent zelf verantwoordelijk voor het leesbaar houden van de barcode.

Hoe weet ik zeker dat dit ticket werkt en niet geweigerd wordt?

Intensieve testen hebben aangetoond dat de unieke barcodes op het tickets 100% betrouwbaar zijn. De code kan 1 keer gescand worden en wordt daarna ongeldig. Je kunt dus niet meerdere keren met hetzelfde ticket het park in. Mocht er om de een uitzonderlijke reden iets mis zijn met je ticket, dan kunt je altijd terecht bij de medewerkers van onze receptie.

Krijg ik mijn geld terug als ik mijn ticket niet heb gebruikt?

Je krijgt binnen de wettelijke zichttermijn van 14 dagen het aankoopbedrag retour als je het ticket niet gebruikt hebt. Het gaat hier om tickets die via deze website zijn aangeschaft. Deze 14 dagen gaan in vanaf het moment dat je bestelling in goede orde is afgerond. Buiten deze 14 dagen is het niet mogelijk om het aankoopbedrag terug te krijgen. Je kan in sommige gevallen je tickets wel nog omboeken. Bekijk hier wanneer dat kan en hoe dat werkt.

NB. Als je een ticket via een ander verkoopkanaal hebt aangeschaft dan onze eigen kassa of website dan moet je het verzoek tot terugbetaling aan die partij richten.

Attracties

Kan ik tickets cadeau geven?

Ja, tickets staan niet op naam en kun je dus cadeau geven.

Moet ik een ticket kopen als mijn kind jonger dan 3 jaar is?

Kinderen tot en met 2 jaar mogen gratis naar binnen.

Waar kan ik het familieticket kopen?

Dat kan via deze website.

Attractie De Hollandse Meesters

Waarom hebben jullie voor De Hollandse Meesters gekozen?

In Madurodam vertellen we verhalen die kenmerkend of onderscheidend zijn voor Nederland. Verhalen waarin pionieren en creativiteit of daadkracht centraal staan. In de attractie De Hollandse Meesters kun je ervaren hoe de schilders met hun eigen visie, passie en creativiteit meesterwerken hebben gemaakt. Tot op de dag van vandaag zijn ze wereldwijd bekend en geliefd. Als Madurodam vinden we dit het vertellen waard!

Waarom is voor deze 5 Hollandse Meesters gekozen?

Er zijn zoveel verschillende Hollandse Meesters dat we keuzes moesten maken. We wilden een mix tussen bekende en wat minder bekende schilders uit verschillende tijdperken. Ook vonden we het belangrijk dat er een vrouwelijke schilder opgenomen werd.  

Voor wie is de attractie De Hollandse Meesters bedoeld?

De Hollandse Meesters is voor jong én oud!  

Wanneer gaat De Hollandse Meesters open?

De attractie De Hollandse Meesters is officieel op 1 juli 2023 geopend. 

Is de attractie De Hollandse Meesters toegankelijk met een rolstoel?

Ja! Ook De Hollandse Meesters is toegankelijk met de rolstoel. 

Waarom is deze attractie in de plaats van ZGIO gekomen?

De Hollandse Meesters is een logische toevoeging aan het gebied waar ook het Hof van Nederland en Nieuw Amsterdam staan. Hierdoor wordt dit gedeelte van het park nog meer een geheel met een gelijksoortige uitstraling. Het spelelement in ZGIO was populair onder kinderen. Dit wordt dan ook een belangrijk onderdeel van De Hollandse Meesters. 

 

Parkeren

Wat kost parkeren bij Madurodam?

Parkeren op het parkeerterrein van Madurodam kost € 11. Je kunt parkeren tijdens openingstijden.

Hoeveel plek is er op het parkeerterrein van Madurodam?

Op ons eigen parkeerterrein hebben we plek voor 450 auto’s.

Hoe laat sluit het parkeerterrein van Madurodam?

Je kunt het parkeerterrein oprijden tot een uur voordat het park sluit. Uitrijden kan tot een uur na sluitingstijd. Bekijk onze openingstijden.

Staan er laadpalen op het parkeerterrein van Madurodam?

Er staan 8 elektrische laadpalen op het parkeerterrein van Madurodam, zodat je hier jouw auto kunt opladen tijdens het parkeren. 

Groepen en schoolreizen

Kan ik met een groep Madurodam bezoeken?

Ja dat is mogelijk, reserveren doe je via www.madurodam.nl/nl/reserveren/groepen

Ik wil een familiedag organiseren met een bezoek aan Madurodam, is dit mogelijk?

Ja dat is mogelijk, reserveren doe je via www.madurodam.nl/nl/reserveren/groepen

Kan ik een kinderfeestje organiseren?

Je kunt een kinderfeestje bij ons boeken mits er nog voldoende beschikbare plekken zijn en de samenstelling van de groep voldoet aan de wettelijke regelgeving. Neem hiervoor contact op met Guest & Park service.

Kan ik mijn schoolreis annuleren of verplaatsen?

Ja, dat kan. Wij kunnen je reservering kosteloos en tegen dezelfde voorwaarden wijzigen naar een andere datum. Wij helpen je graag hierbij. Mail ons via info@madurodam.nl.

Koop je tickets online