arrow-right arrow-down arrow ticket cross play doorway link hexagon divider facebook twitter instagram linkedin youtube divider-small dogs guy-with-dog locker stroller wheelchair checkmark double-arrow email phone search phone2 quotes icon-people icon-ruler icon-stars icon-label-bg icon-label-arrow icon-chevron icon-cloud fog icon-rain icon-snow icon-sun icon-thunder
bootjes

Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen aan Madurodam en de bijhorende antwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Het park

Waar vind ik een plattegrond van Madurodam?

Ben je al benieuwd? Bekijk dan hier de plattegrond.

Je vindt de plattegrond ook in de Madurodam app, naast uitgebreide informatie over al onze miniaturen en attracties en interactieve parktours. Download hem gratis uit de Play Store (voor Android) of App Store (voor Apple).

Mag er gerookt worden in Madurodam?

Vanaf 1/1/2020 mag er nergens meer gerookt worden behalve op een daartoe aangewezen gedeelte van het Taste of Holland terras naast de ingang van de toiletten (als je met je rug naar de taste of Holland staat, de rechterzijde). Op het terras van het Panorama Café en op de buitenring en op het park zelf mag niet gerookt worden.

Voor welke leeftijden zijn de attracties geschikt?

 

Is het toegestaan om mijn hond of ander huisdier mee te nemen naar Madurodam?

Honden of andere huisdieren zijn niet toegestaan in Madurodam (met uitzondering van hulp- en geleidehonden).

Kan de hond niet thuisblijven? Wij hebben een beperkt aantal kennels (hok van 1x1x1 meter) beschikbaar. In verband met de beperkte beschikbaarheid adviseren wij om deze vooraf te reserveren via de receptie (tel +31 70 41 62 400 of info@madurodam.nl). Hou er rekening mee dat wij de hond niet kunnen uitlaten of voeren en vragen je om zelf wat te eten, een dekentje of een speeltje mee te nemen.

Vragen over abonnementen

Waar kan ik een abonnement voor Madurodam kopen?

Dat kan gemakkelijk online via deze pagina. Je kunt kiezen voor een los abonnement voor 1 persoon of een familie- en vriendenabonnement voor 4 personen. Met een abonnement bezoek je Madurodam 1 jaar lang onbeperkt. Een abonnement voor 1 persoon kost € 40,- en een familie- en vriendenabonnement kost € 115,00.

Moet ik als abonnee altijd vooraf een reservering maken?

Ja, wij adviseren om nog altijd een tijd te reserveren zodat we een goede spreiding kunnen zorgen. Neem tijdens je bezoek altijd je abonnementspas ook mee. Deze wordt gescand aan de deur.

Kan ik als abonnementhouder meerdere bezoeken reserveren?

Nee, je kunt per reservering kiezen voor 1 dag en 1 bijbehorend tijdsslot.  

Wat moet ik meenemen naar Madurodam, is alleen mijn abonnementspas voldoende?

Bij je bezoek scannen we zowel je abonnementspas als je abonneeticket. Dit is het bewijs van je reservering, waarop de dag van je bezoek en het tijdsslot staat. Het abonneeticket heb je online besteld. Zie voor uitleg de vraag ‘hoe kan ik reserveren?’.

Algemene vragen over tickets

Moet ik altijd reserveren en hoe doe ik dat?

Ja, wij adviseren om voor je bezoek altijd een dag en tijdstip van aankomst te reserveren. Via de website kun je een reservering maken voor een dag en tijdstip van aankomst. Dat doe je hier.

Is mijn Museumkaart geldig bij Madurodam?

Nee, een Museumjaarkaart is niet geldig bij Madurodam.

Wat betaalt een begeleider van iemand met een beperking?

Als iemand met een beperking afhankelijk is van een begeleider krijgt de begeleider gratis toegang. Overige gezins- of groepsleden betalen de normale entreeprijs.

Ik heb al een geldig entreeticket (zoals een ticket via de ANWB of Goede Doelenloterijen) of een kortingsbon of (stads)pas. Moet ik dan ook reserveren?

Ja, ook als je al een geldig toegangskaartje, kortingsbon of (stads)pas hebt, moet je een datum en aankomsttijdstip reserveren. Neem tijdens je bezoek altijd je geldige entreeticket of pas én je tijdslot-reservering mee. We hebben ze beide nodig. De tijdslot-reservering maak je via onze website.

 

Ik heb een kortingspas of bon. Hoe krijg ik de korting als je alleen online tickets kunt kopen?

Dat werkt heel simpel. Je maakt online een tijdslot-reservering en neemt tijdens je bezoek je bon of pas, zoals Ooivaars- of Rotterdampas, mee. Je betaalt aan de kassa wat nodig is en met je tijdslot-reservering kan je naar binnen daarna. Een tijdslot-reservering maken doe je hier.

Let op: zonder kortingsbon of pas krijg je geen korting. Mocht je de kortingsbon of pas dus niet meenemen dan betaal je de volledige prijs aan de kassa. Neem dus altijd je kortingsbon of pas én je reservering van het tijdslot mee.

Online tickets

Wat kost een dagticket (met datum) voor Madurodam?

De prijzen voor ons dagticket variëren naar dag en tijd. Bij het selecteren van een datum zie je de dan geldende prijs. Deze variëren van €18,00 tot €23,00. Bekijk hier de prijzen.

Voor hoeveel personen is het dagticket geldig?

Het ticket is geldig voor 1 persoon.

Hoe kan ik mijn online ticket omboeken naar een andere dag of tijd?

Heb je een dagticket gekocht met een variabele prijs (dagticket)?
Dan is omboeken niet mogelijk. Je kan binnen 2 weken na aankoop het ticket wel annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen.

Heb je een ander ticket zoals een familieticket of flexticket?
Dan is omboeken wel mogelijk. Houd je tickets bij de hand want je moet de barcodes invullen.

Wat kost een flexticket (zonder datum)?

Een flexticket kost €23,50. Dit ticket is duurder dan een dagticket omdat je het altijd mag omboeken naar een andere dag of tijd mocht je verhinderd zijn of niet kunnen komen. Bij een dagticket (met datum) kan dat niet. Je betaalt dus iets meer voor een stukje extra service!

Hoeveel kost een familieticket?

Een familieticket is te koop per 4 stuks en kost €75,-. Een familieticket is alleen online te koop buiten het hoogseizoen en is niet aan de kassa verkrijgbaar.

Voor hoeveel personen is het familieticket geldig?

Voor 4 personen. Bij je bezoek worden alle 4 de tickets gescand, ook als je met minder personen komt. Het is niet mogelijk om ze op een later moment nog een keer te gebruiken. Een familieticket is alleen online te koop buiten het hoogseizoen en is niet aan de kassa verkrijgbaar.

Moet ik het online ticket vooraf printen?

Als het aan ons ligt niet. De barcode op het online ticket kun je ook op een smartphone of tablet laten scannen bij de kassa.

Mijn ticket is niet meer leesbaar, wat nu?

Je ticket is jouw toegangsbewijs tot het park. Bij de ingang wordt de unieke barcode met een scanner elektronisch gecontroleerd. Deze moet goed leesbaar zijn. Daarom is het belangrijk dat je ticket niet gescheurd, gekreukeld of gevouwen is. Je bent zelf verantwoordelijk voor het leesbaar houden van de barcode.

Hoe weet ik zeker dat dit ticket werkt en niet geweigerd wordt?

Intensieve testen hebben aangetoond dat de unieke barcodes op het tickets 100% betrouwbaar zijn. De code kan 1 keer gescand worden en wordt daarna ongeldig. Je kunt dus niet meerdere keren met hetzelfde ticket het park in. Mocht er om de een uitzonderlijke reden iets mis zijn met je ticket, dan kunt je altijd terecht bij de medewerkers van onze receptie.

Krijg ik mijn geld terug als ik mijn ticket niet heb gebruikt?

Je krijgt binnen de wettelijke zichttermijn van 14 dagen het aankoopbedrag retour als je het ticket niet gebruikt hebt. Het gaat hier om tickets die via deze website zijn aangeschaft. Deze 14 dagen gaan in vanaf het moment dat je bestelling in goede orde is afgerond. Buiten deze 14 dagen is het niet mogelijk om het aankoopbedrag terug te krijgen. Je kan in sommige gevallen je tickets wel nog omboeken. Bekijk hier wanneer dat kan en hoe dat werkt.

NB. Als je een ticket via een ander verkoopkanaal hebt aangeschaft dan onze eigen kassa of website dan moet je het verzoek tot terugbetaling aan die partij richten.

Attracties

Wat komt er voor Zo Groot is Oranje in de plaats?

Er komt een nieuwe indoor attractie voor in de plaats.

Ziet het 3D poppetje hetzelfde eruit als op de 3D preview die ik in de mail heb ontvangen?

In grote lijnen wel. De 3D preview is de volgende stap om van de scan naar het uiteindelijke beeldje te gaan. Zie je oneffenheden en/of missende delen (bijvoorbeeld benen die niet volledig zichtbaar zijn)? Geen zorgen, deze worden handmatig aangepast om te zorgen voor een realistische en mooie print. Wat je hier ziet is dus niet het daadwerkelijke eindresultaat, hiervoor verwijzen wij naar de fysieke voorbeelden die u bij de 3D scanner heeft gezien. Door digitale omzetting van kleuren in combinatie met het 3D printproces kan het voorkomen dat kleuren iets afwijken van de foto. De mate van detail is afhankelijk van het geselecteerde formaat. Een groter formaat poppetje bevat meer details (denk aan gezicht) dan een klein formaat.

Kan ik mijn 3D beeldje retourneren als ik niet tevreden ben?

Vanwege de persoonlijke aard van het product is het helaas niet mogelijk om het beeldje te retourneren wanneer je niet tevreden bent. Dit is ook opgenomen in de algemene voorwaarden die je in kunt zien voordat je de bestelling plaatst in onze webshop. Is er sprake van breuk of een aantoonbare productiefout (bijvoorbeeld een vlek in de print) stuur dan een email met foto en uitleg naar info@madurodam.nlzodat we je verder kunnen helpen.  

Waar en wanneer is het weer mogelijk om een 3D-scan te maken?

Alleen deze zomervakantie is het nog mogelijk om een 3D scan van jezelf te laten maken!



Attractie De Hollandse Meesters

Waarom hebben jullie voor De Hollandse Meesters gekozen?

In Madurodam vertellen we verhalen die kenmerkend of onderscheidend zijn voor Nederland. Verhalen waarin pionieren en creativiteit of daadkracht centraal staan. In de attractie De Hollandse Meesters kun je ervaren hoe de schilders met hun eigen visie, passie en creativiteit meesterwerken hebben gemaakt. Tot op de dag van vandaag zijn ze wereldwijd bekend en geliefd. Als Madurodam vinden we dit het vertellen waard!

Waarom is voor deze 5 Hollandse Meesters gekozen?

Er zijn zoveel verschillende Hollandse Meesters dat we keuzes moesten maken. We wilden een mix tussen bekende en wat minder bekende schilders uit verschillende tijdperken. Ook vonden we het belangrijk dat er een vrouwelijke schilder opgenomen werd.  

Voor wie is de attractie De Hollandse Meesters bedoeld?

De Hollandse Meesters is voor jong én oud!  

Wanneer gaat De Hollandse Meesters open?

De attractie De Hollandse Meesters is officieel op 1 juli 2023 geopend. 

Is de attractie De Hollandse Meesters toegankelijk met een rolstoel?

Ja! Ook De Hollandse Meesters is toegankelijk met de rolstoel. 

Waarom is deze attractie in de plaats van ZGIO gekomen?

De Hollandse Meesters is een logische toevoeging aan het gebied waar ook het Hof van Nederland en Nieuw Amsterdam staan. Hierdoor wordt dit gedeelte van het park nog meer een geheel met een gelijksoortige uitstraling. Het spelelement in ZGIO was populair onder kinderen. Dit wordt dan ook een belangrijk onderdeel van De Hollandse Meesters. 

 

Waar en wanneer is het weer mogelijk om een 3D-scan te maken?

Alleen deze zomervakantie is het nog mogelijk om een 3D scan van jezelf te laten maken!



Parkeren

Wat kost parkeren bij Madurodam?

Parkeren op het parkeerterrein van Madurodam kost € 11. Je kunt parkeren tijdens openingstijden.

Hoeveel plek is er op het parkeerterrein van Madurodam?

Op ons eigen parkeerterrein hebben we plek voor 450 auto’s.

Hoe laat sluit het parkeerterrein van Madurodam?

Je kunt het parkeerterrein oprijden tot een uur voordat het park sluit. Uitrijden kan tot een uur na sluitingstijd. Bekijk onze openingstijden.

Groepen en schoolreizen

Kan ik met een groep Madurodam bezoeken?

Ja dat is mogelijk, reserveren doe je via www.madurodam.nl/nl/reserveren/groepen

Hoe groot mag mijn gezelschap zijn om Madurodam te bezoeken?

Je kan tot maximaal 10 tickets per keer reserveren. Je mag komen als individu, stelletje of als gezin mits deze personen tot hetzelfde huishouden behoren.

Ik wil een familiedag organiseren met een bezoek aan Madurodam, is dit mogelijk?

Ja dat is mogelijk, reserveren doe je via www.madurodam.nl/nl/reserveren/groepen

Kan ik een kinderfeestje organiseren?

Je kunt een kinderfeestje bij ons boeken mits er nog voldoende beschikbare plekken zijn en de samenstelling van de groep voldoet aan de wettelijke regelgeving. Neem hiervoor contact op met Guest & Park service.

Kan ik mijn schoolreis annuleren of verplaatsen?

Ja, dat kan. Wij kunnen je reservering kosteloos en tegen dezelfde voorwaarden wijzigen naar een andere datum. Wij helpen je graag hierbij. Mail ons via info@madurodam.nl.

Koop je tickets online en reserveer voor een dag en tijd