arrow-right arrow-down arrow ticket cross play doorway link hexagon divider facebook twitter instagram linkedin youtube divider-small dogs guy-with-dog locker stroller wheelchair checkmark double-arrow email phone search phone2 quotes icon-people icon-ruler icon-stars icon-label-bg icon-label-arrow icon-chevron icon-cloud fog icon-rain icon-snow icon-sun icon-thunder
collega en klant

Frequently asked questions

Here you will find an overview of Madurodam’s frequently asked questions and the corresponding answers. If your question is not listed here, please do not hesitate to contact us.

Vragen over COVID-19

Is het veilig om Madurodam te bezoeken? 

Ja, je kunt Madurodam straks veilig bezoeken. Wel proberen we om drukte in het park zoveel mogelijk te beperken. Het kabinet heeft voor iedereen in Nederland namelijk de instructie meegegeven om drukte te vermijden. Dus daar zorgen we bij Madurodam ook voor. Samen met onze branchevereniging Club van Elf en de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen hebben we een protocol opgesteld, zodat we al onze bezoekers op een veilige manier een dagje uit kunnen bieden. We hopen je dus vanaf 18 mei weer te mogen verwelkomen op Madurodam!

Welke maatregelen nemen jullie op Madurodam?

Ons protocol ‘Samen Veilig Uit’ geeft drie garanties: we zorgen voor anderhalve meter afstand tussen huishoudens, voor voldoende en heldere informatie én extra hygiënemaatregelen, zowel binnen als buiten. Een van de maatregelen is dat je tickets alleen nog maar online kunt kopen en moet je een aankomsttijdstip reserveren. Zo voorkomen we drukte bij de entree en in het park.

Ook hebben we speciale markeringen aangebracht in alle binnen- en buitenruimtes, in de vorm van oranje en magenta gekleurde harten. Zo weet je precies hoeveel afstand je moet houden van andere bezoekers. Daarnaast hebben we door het hele park extra hygiënemaatregelen getroffen, bijvoorbeeld in de vorm van centrale desinfectiepunten. Wil je meer weten over de drie garanties in ons protocol? Kijk dan op de website van de Club van Elf

Ik lees dat dagattracties gaan werken met reserveringen en dagtickets. Gaat Madurodam dit ook doen?

Ja, dat is een van de maatregelen die we nemen om drukte te voorkomen. Dat is namelijk de instructie van het kabinet. Zodra we weer open zijn kun je tickets alleen nog maar online kopen en moet je een aankomsttijdstip reserveren. Je kunt dan dus geen kaartje meer kopen bij de entree.

Ik heb al een geldig toegangskaartje (bijv. een familie-abonnement of een kaartje via een partner). Moet ik dan straks ook reserveren?

Ja, ook als je al een geldig toegangskaartje hebt, moet je een datum en aankomsttijdstip reserveren. Deze reservering maak je via onze website. Meer informatie vind je op onze website zodra onze openingsdatum bekend is.

Zijn alle attracties open?

Ja, Madurodam is volledig operationeel. Onze attracties zijn dus ook open. Wel is het zo dat er ook voor de attracties met een maximumaantal bezoekers gewerkt wordt zodat we voor iedereen een veilig bezoek kunnen garanderen. Het kan dus mogelijk zijn dat de wachtrijen iets langer zijn. *Alleen de 3D scanner in Zo Groot is Oranje is niet toegankelijk

The park

Is there a map of the park available?

Yes, there is a digital map of the park available here.

You can also find the map in the Madurodam app, as well as detailed information about all our miniatures and attractions and interactive tours. Download it for free from Play Store (for Android) or App Store (for Apple).

Can I bring my pet to Madurodam?

Pets are not permitted at Madurodam. Dog owners can leave their dog at the kennels free of charge, so you don't need to leave your dog in the car. Especially not during summer days. These are 1x1x1 metre pens. We have a limited number of spaces. So it's a good idea to make a reservation in advance via the reception  (+31704162400). We do not let out or feed your dog. We advise to bring food and for instance a blanket or toy, to make the stay as pleasant as possible. Assistance or guide dogs are allowed in Madurodam.

Is it allowed to smoke in Madurodam?

From 1/1/2020 smoking is not allowed anywhere else except on a designated part of the Taste of Holland terrace next to the entrance to the toilets (if you stand with your back to the taste of Holland, the right side). Smoking is not allowed on the terrace of the Panorama Café and on the outer ring and on the park itself.

Can I pay by credit card?

Yes, this is possible at the counter.

How much does a companion of someone with a disability pay?

If someone with a disability is dependent on a companion, the companion will receive free access. Other family and group members will pay the normal entry price.

What are the minimum ages for visiting the attractions?

 

Parking

How many parking spaces are available at Madurodam?

At the Madurodam parking area there is room for appr. 450 cars.

At what time does the parking area close?

You are able to enter the parking area 1 hour prior to closing. You can leave the area not later than 1 hour after the park closes. View our opening hours here.

How much does parking at Maduroam cost?

Parking at Madurodam costs € 10. You can park your car during opening hours.

Tickets general

I read that day attractions will work with timeslots. Is Madurodam going to do this too?

Yes, that is one of the measures we are taking to avoid crowds. Once we are open again, you can only buy tickets online and you must reserve a timeslot. You can no longer buy a ticket at the entrance.

Can I use my Museum Card to get access to Madurodam?

No, unfortunately a Museum Card is not valid here.

Online tickets

Do I need to print the online ticket in advance?

If it's up to us, please don't print your ticket. You can show the barcode on the online ticket on your smartphone or tablet at the counter.

My ticket is illegible, what should I do?

Your ticket is your proof of payment for entry to the park. The unique barcode will be checked electronically with a scanner at the entrance. This must be legible. So it’s important that your ticket is not ripped, crumpled or folded. You are responsible for ensuring your barcode is legible

How do I know for sure my ticket will be accepted at the entrance

The barcode on your ticket, printed or not, can be easliy scanned. We do it every day. Be aware that you can use your ticket only once. Once the barcode is scanned it cannot be used a second time. If you experience any issues at the park please ask an employee for help. They are always happy to be of assistance.ze receptie.

Will my money be refunded if I have not used my ticket?

If you have bought the ticket on our website you ca get a refund within 14 days from date of purchase. Beyond these 14 days we don't offer any refunds unfortunately. Your ticket(s) stays valid during the rest of the year so maybe there is another oppertunity to come and visit our park.

3D figures

How can I create a 3D figure of myself?

You can do this at Zo Groot Is Oranje. In the dressing room of the Dutch lions, you can make a 3D-scan of yourself in a few seconds. You will then receive an email with this 3-selfie and a link to the webshop, where you can order a 3D figure of yourself.

Can adults make a 3D scan too?

Of course, the scanner can scan up to 2 metres. The operators at the Fantasitron will help you make a good copy.

How much does a 3D figure cost?

This depends on the scale size and the amount of people (max. 2). A 3D-avatar in Madurodam-style (1:25) costs € 39,- for a single and € 69,- for a double. The complete pricelist will be shown during the orderprocess.

What is the delivery cost for the 3D figures?

The delivery cost within the Netherlands around € 6.

Is there a logo on the 3D figure?

The Madurodam logo can be found on the bottom as a lasting memory. This is not noticeable.

What should I do if I have not received an email after making a scan in the 3D engine?

First check your spam and/or junk folder. If you have still not received an email after 24 hours, email your details to info@madurodam.nl. We will contact you.

Can I collect my 3D figure at Madurodam?

No, unfortunately this is not possible. The 3D figures are printed at another location.

Is there somewhere I can see what a 3D figure looks like?

You can find all possible figures and products that can be printed in the webshop. Photos and prices are also available here. You will receive a link to the webshop after creating the 3D scan.

I lost my AR ticket. What to do now?

Download your new AR ticket here.

Groepen en schoolreizen

Kan ik mijn schoolreis annuleren of verplaatsen?

Ja, dat kan. Wij kunnen je reservering kosteloos en tegen dezelfde voorwaarden wijzigen naar een andere datum. Wij helpen je graag hierbij. Mail ons via info@madurodam.nl.

Kan ik een kinderfeestje organiseren?

Je kunt een kinderfeestje bij ons boeken mits er nog voldoende beschikbare plekken zijn en de samenstelling van de groep voldoet aan de wettelijke regelgeving. Neem hiervoor contact op met Guest & Park service.

Kan ik met een groep Madurodam bezoeken?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om met een groep (20 personen of meer) ons park te bezoeken. Zodra dit weer mogelijk is vermelden we dat op de website en onze social media kanalen.

Hoe groot mag mijn gezelschap zijn om Madurodam te bezoeken?

Je kan tot maximaal 10 tickets per keer reserveren. Je mag komen als individu, stelletje of als gezin mits deze personen tot hetzelfde huishouden behoren.

Ik wil een familiedag organiseren met een bezoek aan Madurodam, is dit mogelijk?

Momenteel is dit door de landelijke regelgeving helaas niet mogelijk.

The Flying Dutchman

Is de nieuwe attractie The Flying Dutchman al open?

We werken momenteel nog hard aan onze nieuwe attractie The Flying Dutchman. Ons Dakota-vliegtuig is al wel te bewonderen in het park, maar de attractie is dus nog niet open voor publiek.

Kan ik mij aanmelden voor een (test)vlucht?

Je kunt je nog niet aanmelden voor een (test)vlucht. Je kunt je wel aanmelden voor ons nieuwsbrief: zodra we de eerste (test)vluchten gaan maken, dan ben je gelijk op de hoogte!

Buy your tickets online at a discount